Pagina's

zondag 31 juli 2016

Christmas in July


Je kunt maar niet vroeg genoeg met je kerstkaarten beginnen. Elk jaar in december denk ik weer was ik maar eerder begonnen. Ik ben aan de slag gegaan met de Thoughtful Branches bundel, een zeer veelzijdige set die exclusief verkrijgbaar is in de maand augustus, en ook heb ik me uitgeleefd met het koper embossing poeder.
Ik heb eerst de blaadjes met Emerald Envy gestempeld en dit goed laten drogen. Vervolgens heb ik de takken en stam met versamark gestempeld en daar embossing poeder over gestrooid. Het geschulpte randje heb ik ook met embossing poeder bewerkt. Dit gaat het gemakkelijkst door een maatje kleinere ovaal op je geschulpte ovaal te leggen en dan met behulp van een sponge dauber versamark op het randje aan te brengen. Zo hoef je niet de hele ovaal te embossen.


Ben je nog niet zo in de kerststemming of doe je niet aan kerstkaarten? Wees dan niet getreurd. Ik heb de layout van het eerste kaartje gebruikt om een kaartje met blauwe druifjes in Dapper Denim te maken. Ook hier heb ik weer gebruik gemaakt van de Thoughtful Branches set.

Wil je ook een van deze kaarten maken? Dat kan op woensdag 4 augustus van 20:00-22:00 bij mij thuis. Je maakt dan onder andere een van deze kaartjes. De workshop kost €10,- en is inclusief materialen, koffie/thee en iets lekkers. Je kunt je opgeven door mij te mailen op marieke.bart@gmail.com. Tot dan!


Gebruikte materialen:
  • Stempelsets: Thoughtful Branches, Perpetual Birthday Calendar (sterretje)
  • Stansen: Beautiful Branches Thinlits, Layering Ovals Framelits
  • Pons: Banner Punch (retired, je kunt ook goed de Banner Triple gebruiken)
  • Embossing Folders: Lucky Stars, Softly Falling
  • Inkt: Dapper Denim, Emerald Envy, Versamark
  • Cardstock: Dapper Denim, Emerald Envy, Whisper White
  • Other: Copper Stampin' Emboss Powder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten